Zespół Szkół

Centrum Kształcenia Rolniczego w Marszewie

Projekt Peer Support w naszej szkole

W związku z rozpoczęciem wdrażania w naszej szkole Metody Peer Support, przesyłam krótką informację oraz grafikę (w załączeniu) z prośbą o zamieszczenie jej na stronie internetowej szkoły. Będzie to forma działań informacyjnych dla uczniów, rodziców i społeczności szkolnej, potwierdzająca udział naszej placówki w tym projekcie.

Peer Support w naszej szkole

Głównym celem wdrożenia Metody Peer Support w szkołach ponadpodstawowych jest utworzenie bezpiecznego i dostępnego systemu wzajemnego wsparcia, który przyczynia się do budowania odporności psychicznej oraz wzmacniania dobrostanu uczniów i uczennic, co prowadzić będzie do zapobiegania kryzysom psychicznym poprzez rozwój umiejętności społecznych, promowanie otwartej komunikacji i wczesne reagowanie na trudności emocjonalne. Metoda opiera się na wsparciu młodzieży przez osoby z podobnym doświadczeniem i w podobnym wieku. 

Zależy nam, aby każde dziecko w naszej szkole czuło się bezpieczne, zauważone i ważne.
Dlatego wdrażamy program Peer Support – innowacyjną formę wsparcia rówieśniczego, która pozwala uczniom porozmawiać z przygotowanym rówieśnikiem (Schoolworkerem), gdy tego potrzebują. Czasem łatwiej otworzyć się przed kimś w swoim wieku niż przed dorosłym – rozmowa z może przynieść ulgę, poczucie zrozumienia i wsparcie.
Na czym to polega?
→ Uczniowie mają możliwość dobrowolnie i w zaufaniu porozmawiać z wybranym Schoolworkerem.
→ Spotkania odbywają się w ustalonym miejscu i czasie, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i poufności.
→ Koordynator Szkolny dba o bezpieczeństwo, prowadzi rozmowy z uczniami, wybiera Schoolworkera dla konkretnej osoby i reaguje w razie potrzeby.
Co zyskuje dziecko?
→ Wsparcie emocjonalne w codziennych trudnościach.
→ Zrozumienie i towarzyszenie w chwilach osamotnienia lub stresu.
→ Alternatywny kanał komunikacji – zwłaszcza dla uczniów i uczennic, którzy
→ nie od razu chcą rozmawiać z dorosłymi.
Czy to bezpieczne?
Tak – program działa pod ścisłym nadzorem pedagoga / psychologa szkolnego (Koordynatora Szkolnego). W razie jakichkolwiek wątpliwości rodzice są informowani, a działania podejmowane są zgodnie z procedurami i dobrem dziecka.

Obecnie jesteśmy na etapie rekrutacji uczniów do projektu. W razie jakichś pytań zapraszamy do kontaktu z koordynatorami szkolnymi - Darią Kaczmarek (pedagog specjalny) oraz Mateuszem Wołowiczem (psycholog szkolny).